ACUM:
11.03
Pulsul Zilei
Urmează:
12.00
Radiojurnal
Apoi:
12.10
Pulsul zilei (continuare)

Arhivă : Știri din Brașov Înapoi

Radio Romania Brasov 93.3 FM - Mereu la inalțime ! - Asculta LIVE - Postul tău de știri și informații de actualitate din Brașov, naționale și internaționale! - Radio Romania Brasov 93.3 FM - Mereu la înalțime ! - Asculta LIVE

Un nou pasaj cu giratoriu în Bartolomeu, soluție de peste 230 de milioane lei pentru traficul din zonă

Publicat: miercuri, 22 Martie 2023 , ora 8.06
Sursa foto: Primăria Municipiului Brașov
Sursa foto: Primăria Municipiului Brașov

Proiectul de lărgire a străzii Institutului și legarea ei de Calea Făgărașului printr-un nou pasaj, pe care va fi și un giratoriu este soluția pe care ar putea să o implementeze municipalitatea în viitor, pentru a asigura un acces facil în Bartolomeu.

Asta mai ales după ce zona va avea cele două spitale: Regionalul și Boli Infecțioase, după ce va deveni operațional aeroportul și după ce zona va avea noi dezvoltări imobiliare.

Soluția a fost prezentată, marți seară, la CATTIA, într-o consultare publică, la care au luat parte și brașovenii.

Proiectantul a precizat că au fost inițial 3 scenarii propuse, dar recomandat este cel cu noul pasaj și sensul giratoriu suspendat.

“Este o soluție originală pe care am gândit-o noi, în sensul că înlocuim pasajul existent, de pe Calea Făgărașului, cu un pasaj care e alocat liniei de cale ferată și străzii Curmăturii. Peste acest pasaj poate să fie amenajat un sens giratoriu, cel pe care l-ați văzut și de care se spune că este un giratoriu suspendat. Nu, deci este un sens giratoriu la care circulația se face pe două nivele. Deci, pe nivelul actual al pasajului sunt cei care vor continua să circule pe Calea Făgărașului spre Hornbach și cei care vor intra pe pasajul de la Institutului, iar în partea de jos, partea inferioară, avem linia de cale ferată și strada Curmăturii”, a explicat Avram Conțiu, șef de proiect.

Proiectul este la faza de studiu de fezabilitate, dar nu a fost recepționat de municipalitate.

Costul total al acestei a treia variante este de peste 230 de milioane de lei, iar durata execuțiilor ar urma să fie de 36 de luni.

Brașovenii prezenți, însă, au susținut că acest proiect nu rezolvă problema traficului rutier din Bartolomeu:

“Proiectul este complex și cred că ar trebui, după ce se aprobă, defalcat pe mai multe zone și prioritizată în primul rând intrarea de pe strada Institutului către Centură. Apoi, al doilea lucru, făcută la patru bezni, strada Institutului, pentru că deja traficul este foarte mare”, a precizat un brașovean.

“E un proiect mare, de anvergură, dar pe termen scurt și mediu nu rezolvă problemele de trafic ale cartierului. Deja sunt probleme mari de trafic și în viitorul apropiat o să fie și mai mari. Deci speram și la ceva soluții pe termen scurt și și mediu. E clar că problema e la intersecția cu Strada Lungă și Calea Făgărașului și practic, rezolvă parțial problema spitalelor, a instituțiilor care o să fie aici, dar mai puțin cea a locuitorilor”, a spus alt brașovean.

Pe de altă parte, reprezentanții municipalității spun că proiectul ar putea fi făcut în etape.

Cât despre alte puncte din oraș în care traficul se blochează la orele de vârf, acestea vor face obiectul unui masterplan.

“Întrebarea pertinentă venită din public a fost legată de prioritizare - dacă acest pasaj va rezolva toate problemele cartierului Avantgarden Bartolomeu. Nu, răspunsul este nu le va rezolva pe toate. Avem nevoie și de un masterplan care să resistematizeze intersecția Calea Făgărașului cu Strada Lungă, acel giratoriu mare din preajma căii ferate și pentru aceasta vom avea nevoie de un nou studiu de fezabilitate, dar având acest proiect avansat și un studiu de fezabilitate final, era necesară această dezbatere și este necesară și o decizie politică în sensul fazării și segmentării acestui proiect”, a spus primarul municipiului Brașov, Allen Coliban.

Dacă acest scenariu va fi aprobat și în Consiliul Local, următoarea problemă ce trebuie rezolvată este finanțarea.

Potrivit edilului, aceasta ar putea fi asigurată dintr-un împrumut, pentru că nu mai pot fi accesate fonduri nerambursabile pentru aceste tipuri de investiții.

Adina Chirvasă