ACUM:
9.03
Bună dimineața Transilvania (continuare)
Urmează:
10.00
Buletin de știri

Arhivă : Știri din Brașov Înapoi

Radio Romania Brasov 93.3 FM - Mereu la inalțime ! - Asculta LIVE - Postul tău de știri și informații de actualitate din Brașov, naționale și internaționale! - Radio Romania Brasov 93.3 FM - Mereu la înalțime ! - Asculta LIVE

Reglementare legislativă la nivel național, în urma inițiativei administrației județene din Brașov

Publicat: luni, 7 Iunie 2021 , ora 20.04
Sursa foto: Facebook / Adrian Ioan Veștea
Sursa foto: Facebook / Adrian Ioan Veștea

În urma demersurilor înaintate de Consiliul Județean Brașov, prim instituție din țară care implementează semnătura electronica în administrația publică - după cum susține președintele instituției, Adrian Veștea, Ministerul Finanțelor a reglementat o serie de proceduri pentru deblocarea aplicării sistemului.


Suntem încântați de faptul că modificările au fost adoptate într-un timp record și sperăm că în următorii ani sistemul va avea un grad cât mai mare de acceptare în rândul beneficiarilor serviciilor publice oferite de consiliul județean - atât persoane fizice, cât și juridice. Astfel, cu ajutorul digitalizării se va elimina necesitatea deplasărilor pentru depunerea la ghișeu a oricărei solicitări, iar răspunsurile la aceste solicitări se vor primi în formă electronică într-un cont în care înrolarea se face gratuit și care poate fi accesat de pe orice dispozitiv cu conexiune la internet. Pe lângă investițiile importante în infrastructură - aeroport, drumuri, spitale, ne apropiem de standardele europene și în privința interacțiunii administrative. Avem deja semnale că modelul CJ Brașov este în atenția colegilor de la Covasna, Timiș și Brăila și sperăm ca acest model să fie extins în primă fază la nivelul a cât mai multor primării din județ și ulterior să constituie un exemplu de bună practică pentru implementarea la nivel național”, a spus președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian-Ioan Veștea.


Concret, administrația județeană a propus armonizarea prevederilor ordinelor ministrului finanțelor pentru a elimina interpretările privind utilizarea documentelor electronice semnate cu semnătură electronică calificată, în special cele referitoare la viza de Control Financiar Preventiv Propriu.


De asemenea, a fost solicitată instituirea alternativei de a semna documentele privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice cu ajutorul semnăturii electronice calificate pe perioadă nedeterninată, dacă aceste documente au aplicat sigiliul electronic calificat.


Camelia Vlad